Klubokawiarnia Magiel
Branding, Druk, Opakowania
Rok realizacji: 2013
Klient: Klubokawiarnia Magiel
Dyrekcja artystyczna: Piotr Kita, KREATON
Zdjęcia: Studio KREATON
Wyróżnienia i nagrody:
BrandingServed @ Behance
Art of the Menu @ UnderConsideration
Featured @ WeAndTheColor.com
Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu to jeden z największych skansenów i parków etnograficznych w Polsce. Cały teren Muzeum obejmuje nie tylko powierzchnię zabytkowego parku, ale też pobliskie mniejsze muzea: Muzeum Małego Miasta w Bieżuniu, Ratusz w Sierpcu oraz Centrum Kultury i Wypoczynku wraz z hotelem, ośrodkiem SPA i centrum konferencyjnym. Całkowita powierzchnia kompleksu muzealno-wypoczynkowego to ponad 60 hektarów.
Dynamiczny rozwój Muzeum na przestrzeni ostatnich lat wymógł konieczność odświeżenia i uspójnienia wizerunku, a także stworzenie kompleksowego systemu identyfikacji – głównym celem było połączenie ducha tradycji i historii Mazowsza z nowoczesnością, zawarte w prostej i elastycznej formie.




Zadanie
Naszym zadaniem było stworzenie zupełnie nowego znaku oraz opracowanie motywu graficznego marki, na którym powinien zostać oparty kompleksowy i elastyczny system identyfikacji wizualnej całego kompleksu Muzeum. Bazą koncepcyjną dla pracy kreatywnej było dla nas przede wszystkim bogactwo symboliki i folklor samego regionu Mazowsza.
Skupiliśmy się na dwóch najbardziej charakterystycznych elementach regionalnej symboliki i folkloru: tradycyjnych, kolorowych strojach regionu Mazowsza oraz mazowieckiej „wycinance” jako motywie przewodnim systemu identyfikacji wizualnej.






Koncepcja znaku
Znak jest nawiązaniem do charakterystycznych symboli i tradycji Mazowsza. W swojej formie zachowuje dynamiczny i żywy charakter mazowieckiej kultury i folkloru tego regionu. Cztery kolory identyfikują cztery części kompleksu muzealnego: park etnograficzny, Urząd Miasta w Sierpcu, Muzeum Małego Miasta w Bieżuniu oraz Ośrodek Kultury i Rekreacji.
Sygnet jest metaforą wirującej w tańcu spódnicy, która świetnie oddaje charakter Muzeum jako tradycyjnego centrum kultury i folkloru Mazowsza, pozostającego jednocześnie miejscem dynamicznym, rozwijającym się i podlegającym ciągłym zmianom – miejscem barwnym i twórczym. Konstrukcja znaku złożona z wielu zgrupowanych elementów ukazuje Muzeum jako zwarty kompleks złożony z wielu odrębnych jednostek – w formie okręgu, jako centrum kultury Mazowsza.



Identyfikacja wizualna
Nowa tożsamość wizualna marki to połączenie folkloru i tradycji z dynamizmem i energią. Energetyzująca kolorystyka w połączeniu z prostą, geometryczną formą świetnie sprawdza się w szerokiej przestrzeni użytkowej całego kompleksu muzealnego, będąc bardzo elastycznym a zarazem charakterystycznym elementem scalającym cały ekosystem form, elementów i komunikatów wykorzystywanych w przestrzeni zarówno muzealnej i ekspozycyjnej, jak i promocyjnej, edukacyjnej czy formalnej.




Karta menu
W ramach opracowania całego systemu komunikacji wizualnej Muzeum, na potrzeby promocji wydarzeń kulturalnych oraz stałej oferty muzealno-wypoczynkowej, stworzyliśmy także projekty druków informacyjnych oraz promocyjnych: plakaty, ulotki, broszury oraz foldery.




Menu deserowe
W ramach opracowania całego systemu komunikacji wizualnej Muzeum, na potrzeby promocji wydarzeń kulturalnych oraz stałej oferty muzealno-wypoczynkowej, stworzyliśmy także projekty druków informacyjnych oraz promocyjnych: plakaty, ulotki, broszury oraz foldery.




Sesja zdjęciowa i retusz
Dodatkowo, w ramach realizacji projektu zaproponowana została również koncepcja oznakowania samochodów służbowych i dostawczych.






Materiały drukowane i oznakowanie
Ostatnimi elementami uspójnienia wizerunku były: odświeżenie serwisu internetowego Muzeum wraz ze stroną Biuletynu Informacji Publicznej, a także zaproponowanie koncepcji oznakowania i drogowskazów w obiektach muzealnych i rekreacyjnych na terenie całego kompleksu.


